|
Post by Ninni on Oct 12, 2005 14:26:04 GMT 3
dit is echt al heel oud nieuws, maar ik las het op een ander forum wat is jullie mening?
"de EO wil nu graag alle brieven die naar God worden gestuurd van de TPG willen hebben, zodat ze die kunnen beantwoorden, in plaats van dat ze in de prullebak worden gesmeten? Allah kan nu tegenwoordig ook naar de EO, die sturen ze door voor je naar de Moslim organisatie. Maar voorheen leefde je god of je allah dus in de prullenbak. "
|
|
|
Post by tommy on Oct 12, 2005 14:27:39 GMT 3
ze kunnen het ook naar ons huis sturen dan kan mn vader het meteenlezen (A)
|
|
|
Post by Ninni on Oct 12, 2005 14:29:26 GMT 3
*read the rules, just answer seriously* ik zal het voor deze keer door de vingers zien
|
|
|
Post by tommy on Oct 12, 2005 14:32:22 GMT 3
ohw jah sorry.. maar ik vind het zowieso wel een beetje loos om briefen naar god te sturen want het is algemeen bekend (of het ook echt zo is) dat god enkel communiceert via zijn discipelen (monniken etc) dus niet met leken zoals wij. nou ben ik toch al zeer ongelovig
|
|
|
Post by Ninni on Oct 12, 2005 14:36:26 GMT 3
er zijn mensen die graag hun ei kwijt willen en dan een brief schrijven omdat ze dan in God vertrouwen willen ze graag die brief naar God sturen. Maar waar moet je hem dan heen sturen? Als je hem thuis laat liggen heb je niet het idee dat je je probleem met iemand hebt kunnen delen. Als je hem verstuurd heb je toch meer het idee dat het een bestemming heeft.
ik geloof ook niet, maargoed, ik vond het wel een mooi discussiepunt
verder vind ik dat die brieven niet naar de EO mogen gaan en ook niet dat ze gelezen en eventueel beantwoord mogen worden door de EO. Die brieven zijn vaak heel erg persoonlijk, en ik vind dan ook niet dat de EO zich ermee moet gaan bemoeien. Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer fijn voor die mensen als ze een brief met antwoord terug krijgen.
|
|
|
Post by tommy on Oct 12, 2005 14:38:54 GMT 3
jah maar als mensen het antwoord van god willen dan zouden ze naar een priester dominee moeten gaan die verkondigen het woord van god op aarde. dus als je een brief schrijft moet die gewoon naar de kerk gaan. maar als het zo persoonllijk is wat je kwijt wil schrijf je toch geen brief naar een onbekende dan zoek je toch iemand die je ermee kan vertrouwen
|
|
|
Post by Ninni on Oct 12, 2005 14:41:25 GMT 3
het is soms heel moeilijk voor mensen om over hun problemen te praten. schrijven gaat daarintegen veel en veel makkelijker. en ze sturen het niet naar een onbekende, ze sturen het naar God (althans, dat is wat ze dan denken)
|
|
|
Post by tommy on Oct 12, 2005 14:43:41 GMT 3
maar naar god opsturen is dus zowieso slechtste wat je kan doen of het gaat de prullenbak in om het komt bij de eo..
|
|
|
Post by saartje on Oct 12, 2005 14:44:28 GMT 3
ja dan vind ik dat die brieven dan niet geopend mogen worden door iemand anders dan god. ik zie zo wiezo niet in waarom mensen een brief schrijven naar god. bidden kan toch ook?
|
|
|
Post by tommy on Oct 12, 2005 14:45:46 GMT 3
jah mensen weten nu al 2005 jaar ongeveer hoe ze contact met god moeten zoeken dus waarom eigenwijs een brief schrijven
|
|
|
Post by Ninni on Oct 12, 2005 14:47:26 GMT 3
omdat je dan je gevoel opschrijft, en dat lucht enorm op. zoals ik al zei; sommige mensen kunnen niet over hun problemen praten en als ze bidden hebben ze misschien het idee dat God hun niet hoort
|
|
|
Post by metro on Oct 12, 2005 15:38:44 GMT 3
ik heb hier niet echt een reactie op.. Ik denk dat mijn mening over 'god' toch niet word gewaardeerd...
|
|
|
Post by Ninni on Oct 12, 2005 15:43:04 GMT 3
tis jouw meninge meningen worden altijd gewaardeerd... en het gaat hier ook niet perse om het principe God maar over het feit dat de brieven naar de EO worden gestuurd en niet meer in de prullenbak belanden En of je het ermee eens bent dat ze naar de EO gaan of niet? en waarom je dat vind
|
|
|
Post by tommy on Oct 12, 2005 23:29:34 GMT 3
ik denk dat het het verstandigst is om de briefen gewoon retour afzender te doen. en anders de prullenbak gewoon om zowieso te voorkomen dat de eo er straks een programma over gaat maken ofzoiets
|
|
|
Post by Ninni on Oct 13, 2005 10:34:29 GMT 3
Maar als je de brieven retour afzender doet zijn de mensen nog niet tevreden omdat naar hun idee dan God alsnog niet die brieven heeft gelezen. en dat was juist wat ze wouden. Zowiezo zou ik het heel erg vinden als de EO een programma zou gaan maken naar aanleiding van die brieven. Een tijd terug was er ook een kind bij dat programma van de EO die een brief had geschreven naar God, die moest ze voorlezen en die brief werd dan uitgebreid besproken. Opsich vind ik dat ook heel erg. die brief was ook persoonlijk, een kind weet niet wat die op dat moment doet als hij in de uitzending die brief voor zit te lezen. uiteraard was dit ook een fout van de ouders maartoch. Waar ik ook bang voor ben is dat als de brieven worden beantwoord door de EO dat de mensen van de EO zich straks ook nog echt God gaan voelen... En dat is ook niet de bedoeling lijkt me...
|
|